Konzultálás Szülőkkel
Milyen esetekben tudlak támogatni?
Szülői szerep megélése
Nem tudod beleengedni magad a szerepbe, nem tudod élvezni, és örömből jelen lenni. Frusztrálnak a gyerekeid és legszívesebben szabadságra mennél.
Vagy azon aggodalmaskodsz, hogy mindent rosszul csinálsz. Kételkedsz saját magadban szülőként és tehetetlennek érzed magad.
A célunk, amit el akarunk érni:
Feltárjuk, mi okból blokkolt az anyaság, vagy az apaság megélése. A gondolati nagytakarítás után olyan technikákat beszélünk át, melyek egyszerűek, gyermeknevelés során könnyen bevethetőek és erősítik a szülői kompetenciaérzésedet.
Kommunikációs nehézségek
Vagyis a családi életben sokszor veszekedésbe torkollik egy megkezdett beszélgetés. A konfliktusok száma is magas, ami leginkább játszámaként zajlik tovább, és nem tudtok megegyezni.
A célunk, amit el akarunk érni:
Versengésmentes, hatékony, minőségi kommunikáció, aminek légkörét a harmónia és a higgadtság jellemzi.
Beilleszkedési problémák
Az osztályfőnök arról tart nektek fogadóórát, hogy gyermeketek megszegi a szabályokat, bohóckodik, szembeszegül az elvárásokkal és olykor agresszív is. Otthon pedig Ti ebből semmit sem tapasztaltok.
Vagy ezt a magatartást otthon folytatja, és a tanintézményben betartja a „játékszabályokat”.
A célunk, amit el akarunk érni:
Alaposan átbeszéljük a nehéz helyzeteket, hogy láthatóvá váljon a gyermeketek magatartásának oka. Érintjük az érzelmi fejlődést is, hogy a deviáns magatartás norma szerinti viselkedéssé formálódjon, és pozitívabb módon tudjon kapcsolódni másokkal.
Beilleszkedési problémák
Az osztályfőnök arról tart nektek fogadóórát, hogy gyermeketek megszegi a szabályokat, bohóckodik, szembeszegül az elvárásokkal és olykor agresszív is. Otthon pedig Ti ebből semmit sem tapasztaltok.
Vagy ezt a magatartást otthon folytatja, és a tanintézményben betartja a „játékszabályokat”.
A célunk, amit el akarunk érni:
Alaposan átbeszéljük a nehéz helyzeteket, hogy láthatóvá váljon a gyermeketek magatartásának oka. Érintjük az érzelmi fejlődést is, hogy a deviáns magatartás norma szerinti viselkedéssé formálódjon, és pozitívabb módon tudjon kapcsolódni másokkal.
Hiszti, dramatikus jelenetek
A gyerkőcötök cirkuszol, ellenáll, lázad. Megnyilvánulásiban gyakori a sértődékenység, túlérzékenység és elveszti az önmérsékletét.
A célunk, amit el akarunk érni:
Felfejtjük a dacosság okait, hogy kinek, milyen szükséglete, igénye nem ismert, és emiatt nem is tud teljesülni. Ez segíti a gyerkőcötök megértését, hogy aztán rá tudjátok őt vezetni arra, hogyan fejezze ki önmagát.
Viselkedés, magatartás zavar
A fiatalkorú gyermeketek verekedik, hazudozáson kapjátok, csavarog, megszegi a szabályokat, vitatkozik a felnőttekkel, és van, hogy megfélemlít másokat.
A célunk, amit el akarunk érni:
Bemutatom, megismeritek azokat a módszereket, amikkel fel tudjátok tölteni a gyerkőc érzelmi tankját, hogy ne védekezésből és bizalmatlanságból reagáljon a világra. Rámutatunk arra és megéreztetjük vele, hogy ő maga is elfogadható és szeretetre méltó személy, aki hasznos része a társadalomnak.
Motiváció hiánya
Az iskolából azt a visszajelzést adják a gyermeketekről, hogy nem figyel az órán, nincs jelen, nem érdekli a tanulás, és alig él át sikereket. Elképzelhető, hogy ti magatok is látjátok otthon, hogy nehezebben tud tanulni.
A célunk, amit el akarunk érni:
Felkutatjuk, mi az oka annak, hogy a gyermek nehezen vállal felelősséget a feladatai, kötelezettségei iránt, hogy aztán megtalálja magában az erőt, a belső motivációt a feladatvállalás iránt. Legyen életkedve, szorgalma, és belássa, mire van szüksége.
Táplálkozási zavar
Azt tapasztaljátok, hogy a gyerkőcötök visszautasítja az ételt, vagy csak mesenézés közben tudjátok őt megetetni.
Vagy úgy látjátok, hogy túleszi magát, mert nem tudja kontrollálni a fogyasztását.
A célunk, amit el akarunk érni:
A táplálék fogalmának, szimbólumának megvizsgálása után kiegyensúlyozott kapcsolatot alakítunk ki az étellel. Testtudatosságot célzó gyakorlatokkal elérjük, hogy a gyermek a valódi szükségletei szerint étkezzen.
Nyugtalanság, félelem, szorongás
Úgy látjátok, hogy gyerkőcötök fél valamitől (pl.: sötétben, állatoktól, láthatatlan dolgoktól) és a szorongás tüneteit tapasztaljátok (pl.: nehezen válik el tőletek – a szüleitől, játékaitól, alvást elutasítja, iskolába indulás előtt hasfájás jelentkezik nála).
A célunk, amit el akarunk érni:
Alaposan átbeszéljük a körülményeket, hogy egyértelmű legyen, mi miatt jelentkezik nála ez a tünet. Hiszen azt akarjuk elérni, hogy békésebb, kiegyensúlyozottabb legyen a világhoz, a világ eseményeihez, tárgyaihoz és élőlényeihez való hozzáállása.
Önbizalomhiány, önértékelési problémák
Vagyis a gyermeketek visszahúzódó, zárkózott személyiség, nehezebben tud kapcsolatot kezdeményezni másokkal, inkább befelé fordul, és nehezebben bízik meg a társaiban. Alacsony az önértékelése és inkább negatív véleménye van önmagáról.
A célunk, amit el akarunk érni:
Kiderítjük, hogyan van ő az elismerésekkel, hogyan reagál a kedves szavakra és milyen változást vár magától, hogy okésnak tartsa önmagát?
Részletesen beszélgetünk a feltétel nélküli szeretetről, hogy a gyermeketek helyesen értékelje önmagát, magabiztosabb legyen és elfogadja önmagát. Hogy rátaláljon a benne rejlő képességekre és át is tudja élni azokat.
Zavar a társas kapcsolatokban
Azt tapasztaljátok, hogy a gyermekeitek sokat civakodnak, ellenségesek egymással. Vagy azt, hogy gyermeketek egyéb társas kapcsolataiban sok konfliktus alakul ki közte és a gyermekközösség egyes tagjai között. Esetleg kötődési problémák, nehézségek is jelentkeznek.
A célunk, amit el akarunk érni:
Begyakorlunk egy kommunikációs technikát, hogy a gyermeketek elmondja nektek, mi is az oka a szociális életében jelentkező nehézségeinek. Így tisztábban látunk és célirányosabban tudjuk őt megtámogatni.
A testvérek közötti együttműködés, partnerség kialakítására is van egy módszer, hogy harmonikusabbá váljanak gyerkőceitek mindennapjai.
Mi kerül a fókuszomba, és mi nem?
Szakmai kompetenciámba tartozik
A prevenció, vagyis a megelőzés, hogy nagy problémák ne alakuljanak ki a család életében.
Sok gyerkőc akkor kerül ellátó rendszerbe, amikor már nem pszichológusra, hanem rögtön gyógyszeres kezelésre van szüksége.
Az edukáció során olyan modelleket és kommunikációs eszközöket ismertetek meg a szülőkkel, melyeket alkalmazva együttműködés alakul ki kicsi és nagy között.
A segítői folyamat során rendeződni tud a szülő-gyermek kapcsolat.
Módszereimmel és a szülőcsoportommal elősegítem, hogy a családi közösségből, egy új, tudatos szülői háttérrel működő család váljon.
Darabokra törjük az „elég jó szülő” illúzióját, és utat engedünk a felszabadult szülői működésnek.
Ami nem az én területem
Nem végzek terápiát
Gyermek és ifjúsági preventor™-ként nem nyújtok pszichológiai vagy pszichiátriai szolgáltatást, és nem írok fel semmilyen gyógyszert.
Különleges igényű gyerekek
A modellek, és a coaching szemléletű technikáim megismerése nem nyújtanak elég széleskörű szakmai támogatást egy skizofrén, autista, vagy Down-szindrómás gyermek és családja megsegítéséhez.
Milyen módszerekkel dolgozom?
Szülőkkel...
Tranzakcióanalízis
Az egyéni munka során és a csoportok edukációs részében is Eric Berne Tranzakcióanalízis elméletének modelljeit mutatom be.
A 10 modell lehetőséget ad arra, hogy egy könnyen érthető formában vizsgáljuk meg a szülő és gyermeke között kialakuló helyzeteket.
A TA egy személyiségelmélet, kommunikációs elmélet és gyermeki fejlődéselmélet is. Ennek köszönhetően több „szemüvegen” keresztül tudunk ránézni például a gyermek lázadásának gyökereire.
A modellek egyszerűek, megismerésükkel átláthatóvá válnak a szülői működésre adott gyermeki reakciók okai.
Mindezen túl, az elmélet, olyan könnyen elsajátítható technikákat is ad, melyekkel:
- radikálisan csökken a családi konfliktusok száma,
- átírhatóvá válik a szülők alul értékelési késztetése, és önmagát kritizáló hozzáállása,
- és kiderül, milyen szülői működés eredményez együttműködő gyermeki hozzáállást.
Asszociációs kártyák
A kártyákkal való önismereti munka során különböző témákra nézünk rá.
A folyamat alatt kísérem a szülőt az asszociációs létrán, hogy eljusson a saját válaszáig, és megtalálja a megoldását.
A módszer által fény derül például:
- a háttérben meghúzódó családdinamikára,
- a rejtett erőforrásokra,
- és a szülő gyermeki énjében ragadt, még fel nem dolgozott érzelmekre, melyek a helyére kerülnek az idővonalon.
Vizualizációs módszer
A VMI® technikával egyszerűen tudunk kitenni a rendszerünkből olyan beidegződéseket, mintákat, melyek idejét múltak, még gyermekként szívtuk őket magunkba és fűztük hozzá személyiség-esszenciánkhoz. Ezek valószínűleg befolyásolják a szülői szerepünk megélését.
Ilyenek lehetnek például:
– gátló parancsok,
– előírások,
– hiedelmek,
– életpozíciók, stb.
A vizualizációs módszerrel könnyebb rendezni az érzelmi jóllétünket akadályozó blokkokat.
Fiatalokkal...
Gyermek tranzakcióanalízis
Gyereknyelven, a fiatal saját korosztályára lefordítva beszéljük át, és mutatom be neki azokat a modelleket, amelyekkel megtanul eligazodni a körülötte lévő felnőtt és gyermekközösségben.
A kamaszoknak szóló csoportban erre az elméletre nagy hangsúlyt fektetünk, hogy egyszerűbbé váljon önmaguk és egymás elfogadása.
A foglalkozásokon megtanítom a fiatalt arra, hogyan adjon magának jó üzeneteket és megerősítéseket. Illetve kitérünk a konfliktuskezelések gyermeki módjára is.
Kártyás gyakorlatok
A kártyák játékos természete miatt alkalmasak arra, hogy a gyerekeket is támogassák elakadásaik során. Eszköztáramban az asszociációs kártyákon kívül szerepelnek még érzés kártyák, és az erősségek, képességek felfedezését célzó paklik is.
A közös munka eredményeként helyre áll a fiatal:
- önértékelése,
- önbizalma,
- rendeződik az önmagáról kialakított képe,
- magabiztosabban képviseli önmagát,
- és rátalál a rejtett erőforrásaira.
Integratív módszerek
A foglalkozások során beszélgetünk, rajzolunk, fantáziajátékot játszunk, mesét szövünk, és különböző megoldásközpontú skálázási módszerekkel dolgozunk, hogy a fiatal meg tudja valósítani a kitűzött céljait, és megbirkózzon az életében jelentkező akadályokkal.
Szimbólumokkal való munkára is van lehetőség (KIP-terápia alapfok), mely során olyan témákat tudunk megdolgozni, mint például:
– teljesítményproblémák,
– önmagával való kapcsolata,
– az életében betöltött helye,
– kapcsolódás másokkal.
Részletek
- Találkozás: Személyesen.
- Időtartam: 60 – 90 perc
- Gyakoriság: hetente, kéthetente, vagy ahogy megbeszéljük.
- Díjazás: 9.870,-Ft / alkalom
- Elérhetőségeim időpont egyeztetéshez:
– telefonszámom: 30/422-59-61
– e-mail címem: hello@dallosmonika.hu
Beszélgessünk kötetlenül az első alkommal, hogy feltérképezzük a lehetőségeket!
A tegeződés-magázódás megbeszélés kérdése.
Visszajelzések
Blogolás a témában
Az alábbi cikkek szülőknek szólnak . Kamaszkorú fiatalokkal és kisgyermekekkel kapcsolatos bejegyzéseket olvashatsz.
Így érd el, hogy szépen kérjen
Egy elv, ami akár a gyermeknevelés egyik alaptörvénye is lehetne. Egyszerű igazság ez, aminek a hatására úgy fog viselkedni a gyereked, ahogy reméled. Személyesen tapasztaltam, mennyire fontos a...
3 mód, hogy kamaszod ne vegyen semmibe
A gyermeked kikerget a világból azzal, hogy semmibe veszi a mondandód? A cikkben 3 tippet is megismerhetsz, amivel elérheted, hogy figyeljen rád. Igazán bosszantó, amikor a kamaszkorú gyermeked...
Hogyan beszélj a szexről tini gyermekeddel?
Szülőként kényelmetlen lehet számodra annak elfogadása, hogy fiatal gyermeked, akit születése óta nevelsz, szexuális késztetésekkel rendelkező fiatallá érett. A cikkből megtudhatsz 4 tippet, hogy...