Konzultálás Szülőkkel

Milyen esetekben tudlak támogatni?

Szülői szerep megélése

Nem tudod beleengedni magad a szerepbe, nem tudod élvezni, és örömből jelen lenni. Frusztrálnak a gyerekeid és legszívesebben szabadságra mennél.
Vagy azon aggodalmaskodsz, hogy mindent rosszul csinálsz. Kételkedsz saját magadban szülőként és tehetetlennek érzed magad.

A célunk, amit el akarunk érni:
Feltárjuk, mi okból blokkolt az anyaság, vagy az apaság megélése. A gondolati nagytakarítás után olyan technikákat beszélünk át, melyek egyszerűek, gyermeknevelés során könnyen bevethetőek és erősítik a szülői kompetenciaérzésedet.

Kommunikációs nehézségek

Vagyis a családi életben sokszor veszekedésbe torkollik egy megkezdett beszélgetés. A konfliktusok száma is magas, ami leginkább játszámaként zajlik tovább, és nem tudtok megegyezni.

A célunk, amit el akarunk érni:
Versengésmentes, hatékony, minőségi kommunikáció, aminek légkörét a harmónia és a higgadtság jellemzi.

Beilleszkedési problémák

Az osztályfőnök arról tart nektek fogadóórát, hogy gyermeketek megszegi a szabályokat, bohóckodik, szembeszegül az elvárásokkal és olykor agresszív is. Otthon pedig Ti ebből semmit sem tapasztaltok.

Vagy ezt a magatartást otthon folytatja, és a tanintézményben betartja a „játékszabályokat”.

A célunk, amit el akarunk érni:
Alaposan átbeszéljük a nehéz helyzeteket, hogy láthatóvá váljon a gyermeketek magatartásának oka. Érintjük az érzelmi fejlődést is, hogy a deviáns magatartás norma szerinti viselkedéssé formálódjon, és pozitívabb módon tudjon kapcsolódni másokkal.

Beilleszkedési problémák

Az osztályfőnök arról tart nektek fogadóórát, hogy gyermeketek megszegi a szabályokat, bohóckodik, szembeszegül az elvárásokkal és olykor agresszív is. Otthon pedig Ti ebből semmit sem tapasztaltok.

Vagy ezt a magatartást otthon folytatja, és a tanintézményben betartja a „játékszabályokat”.

A célunk, amit el akarunk érni:
Alaposan átbeszéljük a nehéz helyzeteket, hogy láthatóvá váljon a gyermeketek magatartásának oka. Érintjük az érzelmi fejlődést is, hogy a deviáns magatartás norma szerinti viselkedéssé formálódjon, és pozitívabb módon tudjon kapcsolódni másokkal.

Hiszti, dramatikus jelenetek

A gyerkőcötök cirkuszol, ellenáll, lázad. Megnyilvánulásiban gyakori a sértődékenység, túlérzékenység és elveszti az önmérsékletét.

A célunk, amit el akarunk érni:
Felfejtjük a dacosság okait, hogy kinek, milyen szükséglete, igénye nem ismert, és emiatt nem is tud teljesülni. Ez segíti a gyerkőcötök megértését, hogy aztán rá tudjátok őt vezetni arra, hogyan fejezze ki önmagát.

Viselkedés, magatartás zavar

A fiatalkorú gyermeketek verekedik, hazudozáson kapjátok, csavarog, megszegi a szabályokat, vitatkozik a felnőttekkel, és van, hogy megfélemlít másokat.

A célunk, amit el akarunk érni:
Bemutatom, megismeritek azokat a módszereket, amikkel fel tudjátok tölteni a gyerkőc érzelmi tankját, hogy ne védekezésből és bizalmatlanságból reagáljon a világra. Rámutatunk arra és megéreztetjük vele, hogy ő maga is elfogadható és szeretetre méltó személy, aki hasznos része a társadalomnak.

Motiváció hiánya

Az iskolából azt a visszajelzést adják a gyermeketekről, hogy nem figyel az órán, nincs jelen, nem érdekli a tanulás, és alig él át sikereket. Elképzelhető, hogy ti magatok is látjátok otthon, hogy nehezebben tud tanulni.

A célunk, amit el akarunk érni:
Felkutatjuk, mi az oka annak, hogy a gyermek nehezen vállal felelősséget a feladatai, kötelezettségei iránt, hogy aztán megtalálja magában az erőt, a belső motivációt a feladatvállalás iránt. Legyen életkedve, szorgalma, és belássa, mire van szüksége.

Táplálkozási zavar

Azt tapasztaljátok, hogy a gyerkőcötök visszautasítja az ételt, vagy csak mesenézés közben tudjátok őt megetetni.

Vagy úgy látjátok, hogy túleszi magát, mert nem tudja kontrollálni a fogyasztását.

A célunk, amit el akarunk érni:
A táplálék fogalmának, szimbólumának megvizsgálása után kiegyensúlyozott kapcsolatot alakítunk ki az étellel. Testtudatosságot célzó gyakorlatokkal elérjük, hogy a gyermek a valódi szükségletei szerint étkezzen.

Nyugtalanság, félelem, szorongás

Úgy látjátok, hogy gyerkőcötök fél valamitől (pl.: sötétben, állatoktól, láthatatlan dolgoktól) és a szorongás tüneteit tapasztaljátok (pl.: nehezen válik el tőletek – a szüleitől, játékaitól, alvást elutasítja, iskolába indulás előtt hasfájás jelentkezik nála).

A célunk, amit el akarunk érni:
Alaposan átbeszéljük a körülményeket, hogy egyértelmű legyen, mi miatt jelentkezik nála ez a tünet. Hiszen azt akarjuk elérni, hogy békésebb, kiegyensúlyozottabb legyen a világhoz, a világ eseményeihez, tárgyaihoz és élőlényeihez való hozzáállása.

Önbizalomhiány, önértékelési problémák

Vagyis a gyermeketek visszahúzódó, zárkózott személyiség, nehezebben tud kapcsolatot kezdeményezni másokkal, inkább befelé fordul, és nehezebben bízik meg a társaiban. Alacsony az önértékelése és inkább negatív véleménye van önmagáról.

A célunk, amit el akarunk érni:
Kiderítjük, hogyan van ő az elismerésekkel, hogyan reagál a kedves szavakra és milyen változást vár magától, hogy okésnak tartsa önmagát?
Részletesen beszélgetünk a feltétel nélküli szeretetről, hogy a gyermeketek helyesen értékelje önmagát, magabiztosabb legyen és elfogadja önmagát. Hogy rátaláljon a benne rejlő képességekre és át is tudja élni azokat.

Zavar a társas kapcsolatokban

Azt tapasztaljátok, hogy a gyermekeitek sokat civakodnak, ellenségesek egymással. Vagy azt, hogy gyermeketek egyéb társas kapcsolataiban sok konfliktus alakul ki közte és a gyermekközösség egyes tagjai között. Esetleg kötődési problémák, nehézségek is jelentkeznek.

A célunk, amit el akarunk érni:
Begyakorlunk egy kommunikációs technikát, hogy a gyermeketek elmondja nektek, mi is az oka a szociális életében jelentkező nehézségeinek. Így tisztábban látunk és célirányosabban tudjuk őt megtámogatni.
A testvérek közötti együttműködés, partnerség kialakítására is van egy módszer, hogy harmonikusabbá váljanak gyerkőceitek mindennapjai.

Mi kerül a fókuszomba, és mi nem?

Szakmai kompetenciámba tartozik

Z

A prevenció, vagyis a megelőzés, hogy nagy problémák ne alakuljanak ki a család életében.
Sok gyerkőc akkor kerül ellátó rendszerbe, amikor már nem pszichológusra, hanem rögtön gyógyszeres kezelésre van szüksége.

Z

Az edukáció során olyan modelleket és kommunikációs eszközöket  ismertetek meg a szülőkkel, melyeket alkalmazva együttműködés alakul ki kicsi és nagy között.
A segítői folyamat során rendeződni tud a szülő-gyermek kapcsolat.

Z

Módszereimmel és a szülőcsoportommal elősegítem, hogy a családi közösségből, egy új, tudatos szülői háttérrel működő család váljon.

Z

Darabokra törjük az „elég jó szülő” illúzióját, és utat engedünk a felszabadult szülői működésnek.

Ami nem az én területem

M

Nem végzek terápiát
Gyermek és ifjúsági preventor™-ként nem nyújtok pszichológiai vagy pszichiátriai szolgáltatást, és nem írok fel semmilyen gyógyszert.

M

Különleges igényű gyerekek
A modellek, és a coaching szemléletű technikáim megismerése nem nyújtanak elég széleskörű szakmai támogatást egy skizofrén, autista, vagy Down-szindrómás gyermek és családja megsegítéséhez.

Milyen módszerekkel dolgozom?

Szülőkkel...

Tranzakcióanalízis

Az egyéni munka során és a csoportok edukációs részében is Eric Berne Tranzakcióanalízis elméletének modelljeit mutatom be.

A 10 modell lehetőséget ad arra, hogy egy könnyen érthető formában vizsgáljuk meg a szülő és gyermeke között kialakuló helyzeteket.

A TA egy személyiségelmélet, kommunikációs elmélet és gyermeki fejlődéselmélet is. Ennek köszönhetően több „szemüvegen” keresztül tudunk ránézni például a gyermek lázadásának gyökereire.

A modellek egyszerűek, megismerésükkel átláthatóvá válnak a szülői működésre adott gyermeki reakciók okai.

Mindezen túl, az elmélet, olyan könnyen elsajátítható technikákat is ad, melyekkel:

  • radikálisan csökken a családi konfliktusok száma,
  • átírhatóvá válik a szülők alul értékelési késztetése, és önmagát kritizáló hozzáállása,
  • és kiderül, milyen szülői működés eredményez együttműködő gyermeki hozzáállást.
Asszociációs kártyák

A kártyákkal való önismereti munka során különböző témákra nézünk rá.

A folyamat alatt kísérem a szülőt az asszociációs létrán, hogy eljusson a saját válaszáig, és megtalálja a megoldását.

A módszer által fény derül például:

  • a háttérben meghúzódó családdinamikára,
  • a rejtett erőforrásokra,
  • és a szülő gyermeki énjében ragadt, még fel nem dolgozott érzelmekre, melyek a helyére kerülnek az idővonalon.
Vizualizációs módszer

A VMI® technikával egyszerűen tudunk kitenni a rendszerünkből olyan beidegződéseket, mintákat, melyek idejét múltak, még gyermekként szívtuk őket magunkba és fűztük hozzá személyiség-esszenciánkhoz. Ezek valószínűleg befolyásolják a szülői szerepünk megélését.

Ilyenek lehetnek például:
–  gátló parancsok,
–  előírások,
–  hiedelmek,
–  életpozíciók, stb.

A vizualizációs módszerrel könnyebb rendezni az érzelmi jóllétünket akadályozó blokkokat.

Fiatalokkal...

Gyermek tranzakcióanalízis

Gyereknyelven, a fiatal saját korosztályára lefordítva beszéljük át, és mutatom be neki azokat a modelleket, amelyekkel megtanul eligazodni a körülötte lévő felnőtt és gyermekközösségben.

A kamaszoknak szóló csoportban erre az elméletre nagy hangsúlyt fektetünk, hogy egyszerűbbé váljon önmaguk és egymás elfogadása.

A foglalkozásokon megtanítom a fiatalt arra, hogyan adjon magának jó üzeneteket és megerősítéseket. Illetve kitérünk a konfliktuskezelések gyermeki módjára is.

Kártyás gyakorlatok

A kártyák játékos természete miatt alkalmasak arra, hogy a gyerekeket is támogassák elakadásaik során. Eszköztáramban az asszociációs kártyákon kívül szerepelnek még érzés kártyák, és az erősségek, képességek felfedezését célzó paklik is.

A közös munka eredményeként helyre áll a fiatal:

  • önértékelése,
  • önbizalma,
  • rendeződik az önmagáról kialakított képe,
  • magabiztosabban képviseli önmagát,
  • és rátalál a rejtett erőforrásaira.
Integratív módszerek

A foglalkozások során beszélgetünk, rajzolunk, fantáziajátékot játszunk, mesét szövünk, és különböző megoldásközpontú skálázási módszerekkel dolgozunk, hogy a fiatal meg tudja valósítani a kitűzött céljait, és megbirkózzon az életében jelentkező akadályokkal.

Szimbólumokkal való munkára is van lehetőség (KIP-terápia alapfok), mely során olyan témákat tudunk megdolgozni, mint például:
–  teljesítményproblémák,
–  önmagával való kapcsolata,
–  az életében betöltött helye,
–  kapcsolódás másokkal.

Részletek

Önismereti kalandra fel!
  • Találkozás: Személyesen.
  • Időtartam: 60 – 90 perc
  • Gyakoriság: hetente, kéthetente, vagy ahogy megbeszéljük.
  • Díjazás: 9.870,-Ft / alkalom
  • Elérhetőségeim időpont egyeztetéshez:
    – telefonszámom: 30/422-59-61
    – e-mail címem: hello@dallosmonika.hu

Beszélgessünk kötetlenül az első alkommal, hogy feltérképezzük a lehetőségeket!
A tegeződés-magázódás megbeszélés kérdése.

Visszajelzesek

Visszajelzések

Általa elindultam egy olyan úton, amely megfizethetetlen. Egy olyan személyes fejlődésen, önismereten, amelyhez jobb szárnysegédet nem is kaphattam volna. Rávilágított rengeteg olyan erőségemre, amelyekről eddig még nem is tudtam. Olyan dolgokra, amelyeket elővehetek a nehezebb időkben, mivel ezek mindvégig bennem lakoztak csak egyedül ezt eddig nem sikerült előhozni. ”
A teljes véleményét itt tudod elolvasni.

Brigi, 21 éves fiatal

Rendkívül hasznosnak tartom a programot, szerintem minden anyának és apának sokat tudna adni! Nekem abban segített a program, hogy tudatosabban éljem meg a szülőség mivoltát, rácsodálkozzak olyan dolgokra, amik a szemem előtt vannak, de kimondani, szembe nézni velük nehéz lett volna. Zseniálisak a kártyás gyakorlatok, sokszor segítettek olyan rétegekbe lenyúlni, amit nehéz lenne segítség nélkül elérni.
Az alkalmak fárasztóak, igénybe veszik az ember lelkét, de minden alkalommal örömmel jöttem el, abban a tudatban, hogy ma is tettem valamit azért, hogy jobb szülő legyek holnap.”

Rozi, 2 gyermekes édesanya

Mónika rengeteget segített az együttműködésünk alatt. Nagyon könnyű vele nyíltan beszélni a megoldandó feladatokról. Mindig kedves, elfogadó, együttérző. Ötleteivel, jó megérzéseivel akkor is tovább tudunk lépni, ha már nekem nincs több ötletem a hogyan továbbról. Jól ismeri az emberi viselkedéseket, reakciókat, kamasz gyerekek igényeit.
A teljes véleményét itt tudod elolvasni.

István, kamaszkorú fiatal apukája

„… A Mónika által ismertetett módszerek pedig valóban nagyon ígéretesek. Egy-kettőt már a gyakorlatban is sikerült alkalmazni, de úgy gondolom ez az egész egy teljesen más szemléletet ad és időt kell neki adni, hogy az ember megfelelően elsajátítsa azt.
Összességében mindenkinek ajánlom, aki szeretne egy új módszert megismerni – aztán nála van a lehetőség, hogy alkalmazza-e a gyakorlatban. Én személy szerint biztos fogom.”
Ide kattintva ismerd meg a teljes véleményét.

Karas Bettina, 1 gyermekes édesanya

„Nagyon jól éreztem magam az egész folyamatban. Nagyon sok olyan dologra mutattál rá, amit minden szülő alkalmaz vagy mond a gyermekének/gyermekeinek és pont a fordítottját jelentik számukra, vagy mélyebb tudatalattiban a felnőttkorra is kiható eredményként vonulnak velük végig majd életük során.
Sok olyan ráismeréssel találkoztam, amit az én szüleim is alkalmaztak és vinném tovább, de igazából nem jó módszer a gyereknevelésben.
Az önmagunkban nehezen módosítható, de rossz módszerek megváltoztatásához kaptunk rengeteg új ötletet.”

Ábrahám János, 3 gyermekes édesapa

„Minden alkalom egy csoda! Mikor itt vagyok, feltöltődöm, lelkileg, testileg pozitív energiával. Nagyon sok segítséget kapok önismeret, önfejlődés, indulatkezelés terén. Sajnos kevés idő szokott a rendelkezésemre állni, bár ez a saját Anyai státuszomból adódik.
Mindenkinek ajánlom Mónikát, aki fejlődni szeretne, megismerni önmagát.”

Gál Petra, 1 gyermek édesanyja

Blogolás a témában

Az alábbi cikkek szülőknek szólnak . Kamaszkorú fiatalokkal és kisgyermekekkel kapcsolatos bejegyzéseket olvashatsz.

Így érd el, hogy szépen kérjen

Így érd el, hogy szépen kérjen

Egy elv, ami akár a gyermeknevelés egyik alaptörvénye is lehetne. Egyszerű igazság ez, aminek a hatására úgy fog viselkedni a gyereked, ahogy reméled. Személyesen tapasztaltam, mennyire fontos a...