Szülőségre fel! – Program – az első

Szülői eszköztár bővítő program, hogy az anyaság, és az apaság megélése könnyedebbé váljon.

Szülőségre fel! – Program – az első

Szülői eszköztár bővítő program, hogy az anyaság, és az apaság megélése könnyedebbé váljon.

Szülőségre fel! – Program – az első

Szülői eszköztár bővítő program, hogy az anyaság, és az apaság megélése könnyedebbé váljon.

Rendelkezz olyan készségekkel és technikákkal, melyekkel örömtelibbé válhat a gyerkőcöd terelgetése.

Ismerd meg a program részleteit a videóból, vagy a lenti leírásból.

A program megszületése

Eddigi pályafutásom során azt tapasztaltam, és tisztelet a kivételnek, hogy már gyermekként megsebzett felnőttek nevelnek megsebzett gyerekeket.

Éreztem magamban a késztetést egy olyan szülőknek szóló program kidolgozására:

  • ami az önismeret által felszabadítja a résztvevőket az őket hátráltató beidegződésektől és bensővé tett mintáktól,
  • ami darabokra töri az „elég jó szülő” címkéből fakadó elváráshalmazt, és eljuttatja az édesanyát, vagy az édesapát a számára is megfelelő szülői hivatáshoz,
  • és ami a program végeztével, egyszerű technikákkal és módszerekkel bővíti a szülők eszköztárát.

Ennek eredményeképp és a szemléletformálás jegyében, kidolgoztam a Szülőségre fel! programot, mely során azon túl, hogy egyszerű és hatékony módszerekkel bővítheted ismereteidet, felszabadíthatod magad a szülői működésed kiteljesedését akadályozó eszmék alól.

Mert mindent lehet másképp csinálni, mint ahogy megtanultuk!

Témák

A csoportfoglalkozások a következő tematika szerint épülnek fel:

Szülőség

Az első alkalommal beszélgetünk a szülői hivatásról, hogy mire érdemes figyelni? Ránézünk a fogalomhoz tartozó hitrendszerre, és kitérünk a mintaadás hasznos részeire. Ezek mellett megismersz egy 8 pontos listát is a gyerekekről, hogy a benne szereplő tények hatására rövidebb ideig tartsanak a szülőség erőpróbáló pillanatai.

A gyereknevelés mintái

Kiderül, mi az oka a kritizáló kommunikációs stílusnak, és megtudod, hogy miért olyan körülményes ezen változtatni. Szituációs gyakorlatok segítségével megtapasztalod a különbséget két eltérő hangnem között. Az alkalom végére összeáll benned a kép arról, hogy mit érdemes inkább mondani a gyerkőcödnek, hogy a köztetek lévő kapcsolat mélyüljön.

Együttműködésre ösztönzés 1.

A gyermeknevelés során akár a legtöbb nehézséget az okozza, hogy a gyerekek nem fogadnak szót és a legkülönfélébb módon ellenállnak, olykor még a leghétköznapibb kéréseknek is. A témához kapcsolódó elmélet megismerése után begyakorolhatsz 6 eszközt (készség, módszer, technika), aminek az alkalmazásával a gyerkőcöd nagyobb fokú partnerséggel fog megajándékozni.

Együttműködésre ösztönzés 2.

Vannak olyan helyzetek, amikor az együttműködés elérése érdekében már minden módszert bevetettél, a lurkó viszont továbbra sem mutat hajlandóságot. Ezen az alkalmon megismered, hogy a köztudatban élő együttműködésre buzdítás technikáin kívül (fenyegetés, utasítás, stb.), mivel tudod még elérni, hogy a gyerkőc meghallja, amit kérsz tőle.

A büntetés alternatívái

A gyermeknevelés egyik legsarkalatosabb pontja annak elérése, hogy a gyerkőc megtanulja a szabályokat, és ne kelljen vele veszekedni azért, mert megfeledkezik róluk, vagy nem tartja be őket. Sok szülő folyamodik valamekkora büntetés kiszabásához abban reménykedve, hogy annak hatására majd csak megtanulja az a gyerek a tutit. Az ötödik alkalmon megismersz és begyakorolsz 6 eszközt, melyek alkalmazásakor a kapcsolatotok nem sérül, ezért sértődés-, és bűntudatmentesen mehet tovább a családi életetek.

Az önállóság támogatása

Ahogy a gyerkőcök egyre nagyobbak lesznek, úgy válik egyre fontosabbá az önállósodásuk. Nagyon sok szülőnek, és lehet, hogy neked is célod, hogy  gyermeked önálló, független, egyszóval kompetens felnőtté cseperedjen. A hatodik alkalommal megismersz 5 olyan módszert, melyekkel abban segíthetsz neki, hogy önmagára, és ne pedig rád támaszkodjon. A téma kapcsán érintjük az étkezés, a rendrakás, az alvás, és a reggeli indulás során bevethető, önállósodást elősegítő lehetőségeket is.

Az elismerés fortélyai

A 7., vagyis a plusz 1 alkalom szabadon választható. Ekkor a dicséret, vagyis az elismerés témájával foglalkozunk, ami a gyermeki lélek egyik tápláléka.
Az emberek gyermekkorukban alakítják ki magukról azt a képet és hitrendszert, ami aztán felnőtt életüket erőteljesen befolyásolja.

Ezen az alkalmon önismerettel kezdünk, majd rátérünk a dicséret módszertanára és bővítjük az eszköztárat 4 újabb módszerrel.

Gyakorló napok

A csoportfoglalkozások után minden résztvevőnek lehetősége nyílik eljönni a gyakorló napokra. Ezeken az alkalmakon az addig megismert technikákat gyakoroljuk és mélyítjük.

Ehhez lehet hozni saját estet, amit megvizsgálunk: megnézzük mi lehetett a konfliktus kiváltó oka, és megbeszéljük, milyen módon lehet  megoldani. Illetve az általam megírt szituációs feladatokból és szerepjátékok közül  is lehet válogatni.

Módszerek

A csoportok során:

    • előadások,
    • asszociációskártyák,
    • önismereti lapok,
    • mesefoglalkozás,
    • szituációs gyakorlatok,
    • szerepjátékok, 
    • és egyéni belső munka vár Rád.

A program Neked szól,

  • Ha a tehetetlenség és az eszköztelenség rabságba ejt, emiatt úgy érzed, bántóvá válik a stílusod.
  • Meg akarod tudni, mit tegyél, hogy a gyerkőcöd kevésbé dacoljon, lázadjon, mondjon ellent neked.
  • Szeretetteljesebb módszerekkel szeretnéd terelgetni a lurkódat a felnőtté válása során.
  • El akarod sajátítani azokat a technikákat, amik alkalmazásával megelőzöd a veszekedéseket a gyerekeddel.
  • Meg akarod tudni, hogyan kommunikálj és reagálj higgadtabban gyerkőcöd feltűnő viselkedésekor.
  • Készen vagy arra, hogy elengedj olyan gyermeknevelési módszereket, amik távolságot, dühöt, és rossz szájízt hagynak maguk után.
  • És biztosan meg tudod oldani a részvételed a programon, mert az alkalmak egymásra épülnek.

 

Mit kaphatsz az alkalmaktól?

  • Ismeretbővítést és hasznos infókat a fentebb említett témákról.
  • Minden alkalom után elektronikus úton kapsz egy emlékeztetőt, és rövid összefoglalót az aktuális alkalmon bemutatott elmélet lényegéről és a kipróbált módszerekről.
  • Kellemes csoportklímát, mert a játékos gyakorlatokkal könnyen elmélyíted az új készségeket, eszközöket, technikákat.
  • A program legelején kapsz egy saját élmény munkafüzetet, amibe tudsz jegyzetelni, és amiben helyet kaptak az önismereti munkalapok is.
  • Lehetőséget, hogy rátalálj a játékos énedre.
  • Olyan eszköztárat, amit nem csak a gyerkőcöddel való együttműködésed során alkalmazhatsz!
Önismereti kalandra fel!

Részletek

  • Találkozás: személyesen
  • Időtartam: 6+1 alkalom, egy-egy csoport 2,5 – 3 óra.
    Terveztem egy 0. alkalmat is, amin nem kötelező részt venni. Ezen az alkalmon ismerkedünk, és ízelítőt kaphatsz a csoportok módszertanából. Ez egy díjmentes találkozás, maximum a terembérlés összegét osztjuk szét.
  • Létszám: 5 – 8 fő
  • Részvételi díj: Tekintettel a jelen helyzetre a részvételi díj alkalmanként 6.990,-Ft és 9.990,-Ft között mozog.
  • Helyszín: 
    Szegeden az Életre fel! Stúdióban
    Címe: 6723 Szeged, József Attila sgt. 65/A
  • Jelentkezhetsz:
    – telefonon: 06-30/422-59-61,
    – e-mail címen: dallosmonika.preventor@gmail.com,
    – vagy a jelentkezési gombokra történő kattintással.

A tegeződő – magázódó forma megbeszélés kérdése.

Visszajelzesek

A programról mondták

„… A Mónika által ismertetett módszerek pedig valóban nagyon ígéretesek. Egy-kettőt már a gyakorlatban is sikerült alkalmazni, de úgy gondolom ez az egész egy teljesen más szemléletet ad és időt kell neki adni, hogy az ember megfelelően elsajátítsa azt.

Összességében mindenkinek ajánlom, aki szeretne egy új módszert megismerni – aztán nála van a lehetőség, hogy alkalmazza-e a gyakorlatban. Én személy szerint biztos fogom.”
Ide kattintva ismerd meg a teljes véleményét.

Karas Bettina, 1 gyermekes édesanya

„Nagyon jól éreztem magam az egész folyamatban. Nagyon sok olyan dologra mutattál rá, amit minden szülő alkalmaz vagy mond a gyermekének/gyermekeinek és pont a fordítottját jelentik számukra, vagy mélyebb tudatalattiban a felnőttkorra is kiható eredményként vonulnak velük végig majd életük során.
Sok olyan ráismeréssel találkoztam, amit az én szüleim is alkalmaztak és vinném tovább, de igazából nem jó módszer a gyereknevelésben.
Az önmagunkban nehezen módosítható, de rossz módszerek megváltoztatásához kaptunk rengeteg új ötletet.”

Ábrahám János, 3 gyermekes édesapa

„Elsősorban arra jöttem rá, mennyire csípőből, gonolkodás nélkül osztogatom néha az utasításokat. A legegyszerűbben a „Ne fuss ki az útra!” parancs helyett a „Maradj mellettem!” egyszerű és egyértelmű felszólítás sokkal, de sokkal hatékonyabb, már szinte kérés inkább, mint parancs. 

Amit kaptam, úgy gondolom annak a képessége, hogy egy szituációt valahogy kívülről tudjam megfigyelni. Megpróbáljam magam kivonni abból az érzelmi szituációból, és így higgadtan, felnőtt én állapotból sokkal jobban meg tudom oldani a helyzetet.
Ide  kattintva ismerd meg a teljes véleményét.

M.N., 1 gyermekes édesanya

Blogolás a témában

Rettenetes kamaszévek

Rettenetes kamaszévek

Sok szülő tartja a kamaszkort egy borzalmas időszaknak, egy végeláthatatlan káosznak, amiben a gyermek mindent akar, csak együttműködni nem... A legtöbb pszichológus, illetve a pszichológiát oktató...

Egy építő hozzáállás

Egy építő hozzáállás

A gyerek egészséges fejlődése érdekében minden szülő arra törekszik, hogy megadja a sajátjának, amit csak lehet. Sokan a tárgyi feltételek biztosításában látják a megoldást ahhoz, hogy a gyermek jól...

Amikor mindig a szülő dönt

Amikor mindig a szülő dönt

Minden gyerek kihozza a szüleit a sodrából. Ez a gyermekilét velejárója. A legtöbben ilyenkor a gyerekkorukban megtanult tekintélyelvű módszereket alkalmazzák. Sokan nem tudják, milyen belső...